fredag 12. februar 2010

Mini-pizzaer med marinert biffkjøtt




Bildet ser litt døllt ut, men jeg glemte å ta bilde før jeg var mett og tallerkenen var griset til. Første gang jeg fikk mini- pizza var fra Frøken Lyxig, men den gang med pitabrød som bunn. Jeg digga det. Frøken Lyxig inspirerte meg til å lage dette flere ganger. Det er perfekt også i småselskap hvor man kan sette frem forskjellig fyll og la folk lage sin egen pizza. A'la Kramer:)

Lag pizzabunn som du pleier, men del den opp x-antall minibunner. En langpannebunn bør bli 8-10 små pizzaer. La de hvile ti minutter på benken før du kjevler ut til små tynne bunner. Du bør ha plass til 4-5 stykker per plate. La de hvile litt på platen mens du fikser fyllet. Sett også på ovnen på 250 grader.

Fyllet jeg hadde i dag var marinert biff. Denne marinerte jeg et par timer før den ble stekt. Jeg brukte ca 200gr mørbrad biff i tynne strimler. Marinaden laget jeg av olivenolje, chillisaus, hvitløk, litt tørkede urter, salt og pepper.

Det øvrige fyllet i dag besto av: pizzasaus og en dæsj creme fraiche per pizza. Rødløk, biff, mozzarella, Normanna ost i små biter og pinjekjerner.

Stekes nederst i 10 minutter og siste 4 minuttene midt i ovnen.

Kan serveres med frisk ruccola-salat på toppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar