onsdag 27. januar 2010

Min favoritt - fiskeboller i hvit saus


Noe av den beste norske husmannskosten jeg kan få. Hvit saus er jeg faktisk litt god på. Første gang jeg lagde retten var jeg 12 år og hadde telefonassistanse fra Mommo. God ble den den gang også. Ingredisensene jeg bruker i sausen er smør, karri, muskat, salt, pepper, hvetemel, fiskefond, fiskebollekraften og lettmelk. Gå ikke fra gryta. Rør hele tiden.

Fiskeboller spiser jeg fortsatt på samme måte som jeg gjorde som liten: knuste poteter og boller blanda godt med saus og gjerne revet gulerøtter til.

Location:165,Åros,Norway

1 kommentar:

  1. Så morro at du og er glad i fiskeboller :) Trodde det bare var meg. Jeg ønsket meg det i min konfirmasjon, men mamma nektet :(
    Så nå i eget hus vanker fiskeboller flittig, mest til hverdags dah!

    Koselig blogg du har!

    SvarSlett