onsdag 27. januar 2010

iPhone applikasjoner jeg anbefaler for mat

Jeg bruker tre ulike applikasjoner til iPhone flittig i forbindelse med kokkelering.

Den første er Jamie Oliver's 20 minute meals. Her finner man oppskrifter innenfor ulike kategorier, steg for steg på hver oppskrift (både tekst og bilder) og kjekke videoer med generelle tips. Nye oppskrifter oppdateres fortløpende.


I tillegg bruker jeg den norske applikasjonen Matprat. Veldig kjekk når jeg er litt tom for ideer på hva jeg vil lage. Her savner jeg riktignok at man ikke kan lese kvanta av ingrediensene når man leser "slik gjør du", men det håper jeg de retter.


En siste applikasjon jeg bruker mye er Shopping List. Helt super å bruke til planlegging av innkjøp. Kan også sortere etter matvaresort slik at handleturen blir effektiv. Jeg innrømmer det - jeg er glad i logistikk, organisering og planlegging.

1 kommentar: